Skip to main content

Cara diet Atkins

Cara diet Atkins

Diet Atkins ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat dan lemak di dalam badan. Jap lagi Abam Nas akan share cara diet Atkins kat korang. Sebelum tu fahamkan dulu apa itu diet Atkins.

 

(more…)

Cara buat air detox sendiri

Cara buat air detox

Pasti ramai yang hadapi masalah untuk turunkan berat badan. Kalau turun pun hanya beberapa kilo je. Lepas tu kalau makan sikit je pun badan akan cepat naik. Stress kan. Untuk turunkan berat badan, Abam cadangkan korang buat la detox dulu untuk buang toksin yang ada dalam badan korang tu. Dah bape banyak toksin yang tersimpan dalam badan korang tu. Meh Abam nak share kat korang cara buat air setox sendiri.

 

(more…)

Kebaikan detox untuk badan

Detox baik untuk badan

Korang mesti pernah dengar pasal detox kan. Tau tak detox tu apa dan kebaikan detox untuk badan korang. Detox ni adalah proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detox sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detox semulajadi.

 

(more…)