Skip to main content

Clenz Tox baik untuk detox

Clenz Tox

Clenz Tox adalah salah satu produk yang dikeluarkan oleh Rashwealth Group. Fungsi Clenz Tox ialah untuk membersihkan usus kita yang selama ini berkeladak dan seterusnya melancarkan sistem penghadaman.

 

Tanda-tanda badan bertoksik

  1. Adakah Perut Anda BUNCIT?
  2. Mempunyai masalah SEMBELIT?
  3. Makan bermacam2 ubat KURUS tapi berat tetap tak turun?
  4. Masih gagal turun berat badan sedangkan sudah jaga makan & bersenam.
  5. Mulut Berbau
  6. Susah hendak tidur
  7. Cepat Marah
  8. Perut Kembung
  9. Kurang Semangat
  10. Hilang tumpuan
  11. Muka Pucat – Jeragat
  12. Badan lemah dan Senang Selsema

Clenz Tox

Adakah anda mengalami simptom-simptom seperti di atas? Puncanya ialah terlalu banyak longgokan TOKSIN di usus. Ia juga adalah salah satu penyebab utama KANSER !!

 

Kebaikan Clenz Tox

✔ Menurunkan kadar kolestrol

✔ Merangsangkan bakteria baik

✔ Mengurangkan risiko kanser

✔ Melambatkan penyerapan glucose

✔ Menguatkan sistem imun tubuh badan

✔ Menurunkan paras pH dalam usus

✔ Membantu proses detoksifikasi hati

✔ Menyahtoksin dan racun

✔ Mengurangkan Berat Badan

✔ Menyihatkan & Melancarkan Sistem Pencernaan dan Penghadaman

 

Clenz Tox

Bahan-bahan Clenz-Tox

Oat Fibre, Green tea, Celery, Passion fruit, Apple, Lemon, Kiwi, Spinach, Spirulina, Wheatgrass, Pineapple, Cabbage,Cucumber, Inulin & Isomalto Oligosaccharides

 

Cara penggunaan Clenz-Tox

1) Ambil 1 paket setiap hari sebelum makan malam

2) Campurkan 1 paket dgn 150-180ml air di dalam shaker.

3) Goncang sehingga sebati dan minum.

1 kotak = 14 Sachet (Penggunaan 2minggu)

 

Harga Clenz-Tox

Harga : RM135

 

Testimoni Clenz Tox

Ini adalah sebahagian daripada Testimoni Clenz tox  yang telah berjaya dikumpulkan.

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Testimoni Clenz Tox

Kalau ada yang minat nak cuba Clenz  Tox boleh hubungi no. di bawah ye. 

 

Abam Nas

017-5710071

 

Risiko penyakit kencing manis

Risiko penyakit kencing manis

Ramai yang masih belum tahu tentang risiko penyakit kencing manis. Ramai beranggapan ia hanyalah penyakit biasa sehinggalah penyakit tersebut telah melarat dan menyebabkan penyakit lain pula yang datang.

 

Kesan jangka masa panjang bagi penyakit kencing manis mengambil masa berbulan-bulan atau bertahun-tahun untuk berkembang sekiranya paras gula dalam badan tidak terkawal sepanjang tempoh ini. Namun begitu, ada juga pesakit kencing manis yang didapati mempunyai kesan jangka masa panjang saat pertama kali dia dikesan mempunyai penyakit kencing manis. Mengapakah ini berlaku?

 

Ini berlaku kerana pesakit tersebut tiada tanda-tanda penyakit kencing manis dan tidak pernah berjumpa dengan doktor untuk membuat saringan kencing manis. Atau mungkin dia sudah lama mempunyai tanda-tanda penyakit kencing manis, namun dia tidak mengendahkannya dan tidak berjumpa dengan mana-mana doktor kerana tanda-tanda tersebut dianggap biasa.

 

Keadaan ini boleh berlanjutan sehingga beberapa bulan dan tahun. Pesakit seperti ini biasanya akan berjumpa dengan doktor jika keadaannya begitu tenat, iaitu bila dia telah mempunyai kesan-kesan jangka masa panjang kencing manis. Oleh sebab itu apabila dia berjumpa doktor saat dia sangat tenat, dia bukan sahaja diberitahu yang dia mempunyai kencing manis, malahan dia mungkin telah ada penyakit-penyakit yang lain. Penyakit-penyakit yang lain ini adalah merupakan kesan-kesan kencing manis yang tidak dikawal dengan baik.

 

Perkara ini adalah biasa bagi negara kita. Kebanyakan pesakit yang mempunyai tanda-tanda kencing manis takut untuk tampil berjumpa doktor pada permulaan tanda-tanda kencing manis itu dikesan. Sebenarnya, jika penyakit kencing manis itu dapat dikesan awal, langkah pengawalan paras gula dapat dilakukan segera. Ini akan membantu mencegah komplikasi kencing manis.

 

Paras gula dalam darah yang tidak terkawal untuk jangka masa yang panjang, boleh mengakibatkan kesan-kesan (komplikasi) akibat kencing manis. Komplikasi ini terbahagi kepada dua iaitu kesan kepada salur darah yang besar (macrovascular) dan kesan kepada salur darah yang kecil (microvascular).

Risiko penyakit kencing manis

Kesan kepada salur darah yang besar (macrovascular complication)

  1. Serangan jantung
  2. Halangan kepada laluan pembuluh salur darah (arteri) di kaki 
  3. Lumpuh (stroke) – samada sepenuhnya (tidak boleh berjalan, bercakap atau makan) atau lumpuh separuh badan

Risiko penyakit kencing manis

Kesan kepada salur darah yang kecil (microvascular complication)

  1. Kegagalan fungsi buah pinggang. Jika kegagalan kedua-dua fungsi buah pinggang adalah sepenuhnya, pesakit tersebut memerlukan dialysis.
  2. Mata yang kabur dan buta. Tiada jalan untuk sembuh daripada buta disebabkan oleh kencing manis (diabetes).
  3. Saraf yang kurang rangsangan (terutamanya di bahagian hujung tangan dan kaki). Pesakit biasa akan merasa kebas pada hujung kaki dan tangan. Dia juga mungkin kurang deria rasa (sakit/ panas) pada kaki dan tangan. Oleh itu, mereka kadangkala tidak perasan dan tidak sedar jika terpijak benda tajam atau berdiri di atas permukaan yang terlalu panas. Ini akan menyebabkan mereka mendapat luka yang tidak disedari di tapak kaki.
  4. Boleh juga mengakibatkan mati pucuk.

  

Kesan-kesan lain kencing manis

  1. Jangkitan kulat pada kulit. Biasanya terjadi kepada mereka yang mempunyai resistant terhadap insulin dan orang yang obese.
  2. Mudah mendapatkan apa jua jenis jangkitan termasuk jangkitan paru-paru.
  3. Jangkitan dan ulcer pada kaki. Disebabkan saraf yang kurang rangsangan, mereka mudah mendapat luka di kaki. Jika paras gula sentiasa tinggi di dalam darah, luka sudah pasti sukar untuk sembuh. Luka yang tidak sembuh disertai dengan jangkitan dan paras gula yang tinggi, menyebabkan jangkitan mudah untuk merebak. Apabila jangkitan merebak ke tulang di bahagian kaki, ini akan menyebabkan kaki dipotong untuk mengelakkan jangkitan daripada merebak ke bahagian lain dalam badan.

 

Jika kita lihat kesan-kesan ini semua adalah sangat teruk. Mata buta, lumpuh, kaki dipotong dan buah pinggang gagal berfungsi sehingga menyebabkan dialysis adalah perkara yang kita sama sekali tidak mahu terjadi kepada diri sendiri mahupun ahli keluarga yang lain. Oleh itu, bermula daripada sekarang, pilihlah untuk mencegah kencing manis. Jika anda sudah pun mempunyai kencing manis, pilihlah untuk mengawalnya dengan bijak.

 

Jika kencing manis masih diperingkat awal, korang boleh mengawalnya dengan menjaga pemakanan dan melakukan senaman. Jika kencing manis sudah teruk, korang perlu mengawalnya dengan mengambil ubat kencing manis yang dibekalkan oleh doktor. Ini kerana kencing manis tidak boleh dirawat, ia hanya boleh dikawal.

 

Kalau nak elakkan daripada terus mengambil ubat hospital, korang boleh cuba kawalan alternatif lain. Ada banyak herba dan tumbuhan yang mampu mengawal kencing manis. Diantaranya ialah Gymnema Sylvestre, Rooibos, Mulberry, Green Tea dan Stevia. Yang bestnya semua ni dah terkandung dalam GC Tea. Tak perlu lagi nak cari herba-herba ni secara berasingan. Untuk maklumat lanjut korang boleh baca artikel ni GC Tea baik untuk kencing manis.

 

Abam Nas

017-5710071

Kebaikan menderma darah

kebaikan menderma darah

Korang tau tak, setiap kali kita menderma darah, kita berupaya selamatkan 3 nyawa pada satu masa dan yang paling best, bukan sahaja penerima darah menerima kelebihan bahkan ianya terbukti bahawa penderma juga dapat kelebihan dan kebaikan menderma darah. I wasn’t expecting anything in return masa derma darah tapi rupa-rupanya banyak faedah yang boleh kita perolehi hasil dari usaha kemanusiaan yang tak seberapa ini.

 

Korang takut ke nak menderma darah? Jangan risau, takda apa yang menakutkan semasa menderma darah. Abam dah buat 4 kali tau. Mula-mula je rasa takut, lepas tu rasa seronok pulak. Rasa gian la pulak. Azam Abam nak cuba derma darah 3 kali setahun. Disamping dapat bantu orang, dapat jugak Abam tingkatkan tahap kesihatan.

 

Abam nak share kat korang 8 kebaikan menderma darah. Antaranya ialah:

 

Tahu tahap kesihatan semasa

Anda hanya boleh menderma jika anda sihat secara keseluruhan. Sebelum setiap proses menderma darah bermula, anda akan melalui beberapa pemeriksaan kesihatan dan ianya percuma untuk para penderma. Itulah kelebihan yang anda akan terima. Contohnya, anda akan mengetahui jika tekanan darah anda tidak normal dan ianya dapat membantu mereka mendiagnosis sebarang penyakit pada peringkat awal sebelum penyakit tersebut makin teruk.

 

Selepas darah didermakan, darah dan produk darah yang diperolehi akan diperiksa untuk mengetahui jika terdapat sebarang jangkitan. Anda boleh memilih untuk diberitahu jika mereka mendapati apa-apa yang tidak normal dalam ujian saringan tersebut. Derma darah yang kerap adalah bagus untuk kesihatan tambahan pula anda dapat percuma pemeriksaan yang akan membantu anda kekal sihat.

 

Mengetahui jenis darah.
Bersama-sama dengan pemeriksaan kesihatan, para penderma akan menerima analisis darah secara percuma dan bagi penderma yang pertama kali, anda akan mengetahui jenis darah anda. Kalau sendiri pergi ke klinik atau hospital untuk mengetahui jenis darah atau analisis darah, sudah tentu kena bayar. Walaubagaimanapun, sebagai penderma darah, anda akan dapat percuma.

 

Darah yang diderma akan diperiksa untuk beberapa faktor kesihatan bagi memastikan ia boleh digunakan untuk penerima. Antara faktor ianya perlu diperiksa termasuk HIV, syphilis dan hepatitis. Jika darah itu tadi mengandungi faktor kesihatan yang memudaratkan, maka penderma akan diberitahu dan sama sekali tidak boleh menderma. 

 

Bakar kalori

Tak disangka-sangka, menderma darah boleh juga mengurangkan kalori si penderma hanya dengan berbaring diatas kerusi. Walaupun ramai yang diberitahu berat badan penderma akan bertambah selepas menderma, itu sama sekali tak benar.

Kajian mendapati menderma darah dapat membakar 650 Kal seseorang dalam satu sesi; membantu penderma mengurangkan berat badan, kekal sihat dan ramping, serta mencegah obesiti. Sekarang, tentu lebih ramai yang ingin menderma darah, bukan?

Tetapi, menderma darah ada hadnya. Penderma hanya boleh menderma sekali dalam dua atau tiga bulan, bergantung kepada status kesihatan, hemoglobin darah dan tahap zat besi seseorang.

 

Mengurangkan risiko sakit jantung

Walaupun zat besi adalah elemen yang penting untuk memastikan badan berfungsi dengan baik, jika ia berlebihan akan membawa kepada stres oksidatif – penyumbang utama kepada serangan jantung, strok, percepatan proses penuaan serta lain-lain penyakit. Jika seseorang itu menderma darah dengan kerap, ia dapat membantu menyeimbangkan tahap zat besi dalam badan. Mereka yang menderma darah setahun sekali mempunyai risiko 88% lebih rendah mendapatkan serangan jantung berbanding mereka yang tidak menderma.

 

Penggantian sel darah baru untuk tubuh

Jangan tak tahu, darah kita akan digantikan dengan sel-sel darah baru yang segar selepas menderma. Ia memaksa badan menggantikan darah yang hilang, membantu badan penderma kekal sihat, berfungsi dengan lebih cekap, dan bekerja dengan lebih produktif.

 

Badan lebih bertenaga

Dengan menderma darah akan menjadikan badan rasa lebih bertenaga. Walaupun tidak dibuktikan secara jelas, tapi rata-rata ramai penderma darah yang mengatakan begitu.

 

Mengurangkan risiko kerosakan organ

Membantu melawan hemochromitosis iaitu sejenis gangguan genetik. Dikenali juga sebagai zat besi sarat, yang mana zat besi terkumpul dalam tisu badan lantaran metabolism tidak sempurna. Keadaan ini boleh membawa kepada kerosakan organ.

 

Mengurangkan risiko penyakit kanser

Menderma darah membantu mengurangkan risiko kanser termasuk hati, paru-paru, perut dan tekak dengan cara pengurangan tekanan oksidatif. Tahap risiko semakin menurun dengan kekerapan pendermaan darah yang dilakukan oleh penderma. Perlu diketahui bahawa sebatian radikal bebas boleh merosakkan DNA dan kerosakan bahan genetik menjadi punca kepada ancaman semua jenis kanser.

Khasiat daun Gymnema Sylvestre untuk kencing manis

Khasiat daun Gymnema Sylvestre untuk kencing manis

Gymnema Sylvestre adalah herba yang dikenali sebagai "Wonder Herb For Diabetics" atau pemusnah gula. Khasiat daun Gymnema Sylvestre telah diakui sejak dahulu lagi dan telah digunakan lebih 2000 tahun sebagai perubatan herba masyarakat India untuk mengubati penyakit kencing manis.

 

Asid Gymnemic dapat menghalang rasa manis makanan sekali gus membendung keinginan 'ketagihan' gula dan selera makan. Setelah minum air daun Gymnema Sylvestre, lidah tidak dapat merasakan rasa manis.

 

Rasa lain seperti masam, masin dan pahit masih dapat dirasa oleh lidah. Tumbuhan ini juga sering digunakan di Jepun untuk tujuan diet dan menurunkan berat badan.

 

Gymnema Sylvestre dapat menghalang pengaktifan dan penyerapan molekul gula berlebihan dalam makanan. Selain itu, ia juga didapati mampu menggalakkan perembesan insulin dari kalenjar pankreas serta menghalang penyerapan gula di usus. 

 

Ini akan merendahkan paras gula/glukos dalam darah. Ia juga amat Gymnema Sylvestre sesuai untuk pesakit kencing manis kerana dapat menggalakkan perembesan insulin dan menghalang penyerapan gula.

Khasiat daun Gymnema Sylvestre untuk kencing manis

Daun Gymnenma juga bertindak untuk menghalang pengaktifan molekul gula di dalam makanan yang kita ambil seharian dan dapat mengawal kandungan gula di dalam darah. 

 

Satu lagi kajian yang menarik menunjukkan gymnema juga meningkatkan ketelapan membran sel-sel beta yang meningkatkan penghasilan insulin dalam kelenjar pankreas. Oleh itu ia juga membantu memulihkan sel-sel beta di dalam kelenjar pankreas untuk menghasilkan insulin dengan lebih berkesan. 

 

Diantara produk-produk yang mengandungi daun Gymnema Sylvestre ialah GC Tea. Maklumat lanjut  tentang GC Tea korang boleh baca artikel ni GC Tea baik untuk kencing manis.

 

Abam Nas

017-5710071

Cara diet Atkins

Cara diet Atkins

Diet Atkins ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat dan lemak di dalam badan. Jap lagi Abam Nas akan share cara diet Atkins kat korang. Sebelum tu fahamkan dulu apa itu diet Atkins.

 

Dengan mengurangkan dan menghadkan makanan berkarbohidrat, badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut. Dr. Atkins mula mengembangkan idea rendah karbohidrat dalam  pemakanan semenjak tahun 70-an lagi tapi kurang mendapat sambutan. Pada masa itu ramai rakyat Amerika telah mengikuti diet rendah lemak.

 

Melalui diet rendah lemak, ada yang tidak berjaya mengurangkan lemak badan kerana walaupun mereka menghadkan makanan berlemak, mereka masih mengambil makanan berkarbohidrat dan bergula, seperti minum lebih banyak jus, makan roti dan kentang berlebihan.

 

Individu yang berjaya menurunkan berat badan pula selalunya akan kembali ke berat badan asal dalam masa 1-2 tahun kerana kebanyakan diet yang diperkenalkan menyebabkan mereka sentiasa terasa lapar dan tak mampu mengikut teknik diet rendah lemak buat masa yang lama.

 

Dr. Atkin telah membuat kajian mengenai  diet rendah karbohidrat dan mendapati mereka yang mengamalkan pemakanan kurang dalam karbohidrat tetapi tinggi dengan protein mampu menghilangkan berat badan yang berlebihan dan kekal dalam keadaan langsing seumur hidup.

 

4 Fasa Diet Atkins.

Atkins Nutritional Approach (ANA) dibahagikan kepada 4 peringkat utama yang perlu diikuti dengan penuh berdisiplin dan dedikasi jika anda ingin mencapai tubuh langsing impian anda:

 

1. Induction (permulaan dan pengenalan) 2 minggu atau lebih, mengikut keadaan dan berat badan.

2. Ongoing Weight Loss (penyusutan berat berterusan).

3. Pre-maintenance .

4. Lifetime Maintenance.

 

Induction ialah peringkat terpenting sekali dalam Diet Atkins kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda.

 

Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.

 

Makanan yang tak boleh makan semasa diet Atkins.

 

Diantara makanan yang tak boleh diambil semasa diet Atkins ialah:

1.) Elakkan nasi, mi, mihun, laksa, spaggeti, fettuchini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula – gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan.

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas, kurangkan pengambilan kopi.

6.) Elakkan snek seperti Twisties, popcorn, jeruk.

7.) Elakkan segala bentuk kacang.

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong, nugget, burger, hot dog.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

10) Elakkan ambil minuman kaffein-teh, kopi, nescaffe, milo.

Cara diet Atkins

Makanan yang boleh makan semasa diet Atkins.

 

Diantara makanan yang boleh makan semasa diet Atkins ialah:

1.) Ayam – panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua ikan – sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua daging – rusa, lembu, kambing – buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai.

4.) Udang – bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger je. Pastikan daging pure yang macam kat Mc D & KFC tu je ye.

9.) Telur-Telur rebus, scramble egg, telur dadar, telur mata kerbau.

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.

 

Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 7 malam. Jangan skip makan. Skip makan akan membuatkan anda lapar dan berisiko untuk cheat diet.

 

Induction hanya berlangsung selama 2 minggu. Kalau berat badan berlebihan sangat atau lambat menyusut, anda boleh kekal pada tahap Induction selama 6 bulan ke atas dengan selamat. Tahap seterusnya, Ongoing Weight Loss, akan memperkenalkan makanan berkarbohidrat secara berperingkat, daripada hanya memakan 20 gram sehari, ditambah 5 gram setiap minggu (kepada 25 gram, 30 gram, 35 gram, etc) supaya anda tahu had toleransi karbohidrat anda.

 

Had toleransi kabohidrat anda ialah jumlah karbohidrat tertinggi sehari (dalam gram) badan anda boleh proses tanpa menyebabkan penambahan atau kekurangan berat badan (equilibrium state). Untuk atlit atau yang bersukan, boleh mencecah tahap 100 gram karbohidrat sehari tapi orang biasanya 40-70 gram sehari. Ada yang bermetabolisma rendah hanya pada tahap 24 gram sehari. Kaum lelaki, terutamanya yang muda akan lebih mudah membakar karbohidrat dan lemak daripada kaum wanita.

Cara diet Atkins

Syarat-syarat Induction

1. Pastikan anda makan 3 kali sehari (saiz makanan biasa). Jangan sekali-kali malas makan sebab anda akan terasa sangat lapar nanti dan sukar nak kawal emosi dan nafsu makan. Makan malam biarlah sebelum jam 7.00 malam.

 

2. Makan 20 gram karbohidrat sehari sahaja. Baca label pada produk di pasaraya. Sebaik-baiknya makan makanan dari pasar seperti ayam, daging, ikan sebab kandungan karbohidratnya 0 gram.

 

3. Makanan diproses di kilang selalu ditambah gula dan berkarbohidrat tinggi. Baca label tin, botol, kotak atau packet yang dibeli untuk tahu kandungan karbohidrat. Berhati-hati memilih sos dan kicap dalam botol. Kalau boleh elakkan adalah lebih baik.

 

4. Jangan makan apa-apa pun yang disenaraikan dalam senarai makanan yang diharamkan di atas. Walau sepinggan nasi pun boleh menaikkan glukosa dalam badan dan menyebabkan anda ketagihan nasi dan benda-benda manis. Bersabar dan berdisiplinlah kalau nak kuruskan badan.

 

5. Minum banyak air kosong. Kalau sembelit, anda boleh mengambil psyllium husk / serat bercampur secawan air. Psyllium Husk / serat ada dijual dimana-mana farmasi dan kedai Cosway.

 

6. Jangan sangka makanan tertentu itu berkarbohidrat rendah. Sebiji buah pear bersaiz sederhana ada 25 gram karbohidrat, sebiji telur ayam bersaiz besar cuma ada 0.6 gram karbohidrat! Check dulu.

 

Jangan sekali-kali berlapar untuk menurunkan berat badan, kerana ianya tidak baik. Apa yang penting ialah kita perlu seimbangkan pemakanan kita.

 

Ibu hamil dan wanita yang sedang menyusu baby tidak digalakkan mengamalkan Atkins Diet.

 

Abam Nas

017-5710071